مصرف زیاد مواد قندی خطر "آب مروارید" را تا دو برابر افزایش می‌دهد

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که مصرف زیاد و بی‌رویه مواد قندی، می‌تواند خطر ابتلا به آب مروارید را به ویژه در سنین بالای ۵۰ سال تا دو برابر افزایش دهد.

حسین اسلامیان متخصص بیماری‌های چشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آب مروارید یا کاتاراکت بیماری چشمی بسیار شایع در سنین پس از ۵۰ سال است که در آن عدسی چشم دچار کدورت می‌شود. 

وی افزود: ضربه، قرارگرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، مصرف برخی از دارو‌ها و افزایش سن از مهم‌ترین دلایل کدر شدن عدسی چشم است. 

اسلامیان تاکید کرد: برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که مصرف زیاد و بی‌رویه مواد قندی، می‌تواند خطر ابتلا به آب مروارید را به ویژه در سنین بالای ۵۰ سال تا دو برابر افزایش دهد. 

وی یادآور شد: علاوه بر مصرف بیش از اندازه مواد قندی، مصرف کورتون‌ها و وارد شدن ضربه نیز می‌تواند موجب افزایش خطر ابتلا به آب مروارید شده که این نوع آب مروارید‌ها می‌توانند به سرعت موجب کاهش دید شوند. 

اسلامیان با اشاره به اهمیت پیشگیری از آب مروارید، تصریح کرد: معاینه منظم چشم هر یک یا دو سال در افراد کمتر از ۵۰ سال و معاینه هر شش ماه یکبار در افراد بالای ۵۰ سال، بسیار مهم بوده و می‌تواند به تشخیص به موقع آب مروارید و درمان مناسب آن کمک زیادی کند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید